Oeps - Reisverslag uit Lijiang, China van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu Oeps - Reisverslag uit Lijiang, China van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu

Oeps

Door: roosenjasper

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn en Jasper

01 December 2010 | China, Lijiang

Hallo lieve lezers! ;-)

Kom er net achter dat ik de titel van het vorige bericht ben vergeten toe te lichten: Maatje 45. Dat heeft te maken met Jasper z'n schoenmaat.. Hij heeft nl. 1 paar sportschoenen mee, waar al een aardige Chinese aroma uitkomt zeg maar.. ;-) Daarom gingen we dus in Chengdu op zoek naar een extra paar, zodat hij zijn eigen schoenen even een dagje vrij kan geven. Allerlei sportzaken ingeweest, maar overal is maat 44 de grootste maat en die is toch echt te klein... zucht! Nog niet geslaagd dus! Die kleine Chinezen moeten eens wat meer eten! ;-)

Dan nog even kort over Lijiang, want misschien worden jullie inmiddels wel leesmoe?! We zijn hier gister per vliegtuig aangekomen. Vlucht ging goed en was makkelijk online te boeken. We wilden hier in eerste instantie twee nachten blijven, maar door een foutje in de boeking van een volgende vlucht vertrekken we dus vanavond met de nachttrein van Lijiang naar Kunming en vliegen we morgen van Kunming naar Guilin, waar we de bus naar Yangshuo pakken. Daar blijven we ongeveer 4 nachten. We gaan dus niet meer naar Dali, want dat schijnt ook super toeristisch te zijn.

Op zich niet zo erg dat we vanavond weggaan uit Lijiang, want we vinden de stad ook een beetje tegenvallen: super toeristisch met heel veel touristshops, restaurantjes en bars enzo. Het lijkt wel een soort Chinese Llorret de Mar zeg maar.. alleen komen hier vooral veel Chineze toeristen! Gek wordt je ervan!;-) Vandaag nog wel even gefietst in de omgeving! Was wel leuk! Jasper is gister nog een beetje op stap geweest en heeft de barretjes even goed bekeken! Ook nog door de microfoon gekletst en veel Chinezen gesproken uiteraard! Hahah. Ik lag even op bed, want was super verkouden en voelde me niet zo super. Misschien komt dat ook omdat we hier een beetje in de bergen/ hoogte zitten. Geen idee. Voel me nu in elk geval weer beter.

Nou goed, dat was het dan! Zal binnenkort even proberen wat foto's te plaatsen!

Liefs,
Jasper en Roos

• 01 December 2010 - 10:36

Linda Zwart:

Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Ben zelf ooit in Bangkok een keer opzoek gegaan naar een nieuwe spijkerbroek. maar ondanks dat ik 5 kilo was afgevallen waren ze allemaal te klein! En maar zeggen: is oke miss, very nice. Kon alleen niet meer zitten :-)
    Veel plezier nog!

• 01 December 2010 - 13:26

Karin:

Wees blij dat je in China zit. Is daar warmer dan hier -3 overdag, -9 s'nachts dat is pas brrrrrrrr! Beterschap en keep on writing! Dikke kus!

• 02 December 2010 - 17:59

Amanda:

Heee, gewoon op pad naar warmere gebieden dus. Dat het daar zo kou is joh, dat wist ik helemaal niet. Maar voordat je het weet lig je ergens op een strand in India en verlangen jullie terug naar de kou. Enjoy!

• 04 December 2010 - 13:16

Rozemarijn En Jasper :

Linda: Bedankt voor je leuke reactie! Ik heb dat ook altijd dat ik die broeken nooit pas in het buitenland. Voel me altijd een reuzin! ;-)

Karin: Nou gezellige reactie zeg! ;-) Tja, ik dacht al dat het erg koud was bij jullie! Lekker de verwarming aan dus! Hebben jullie ook al sneeuw gehad? Dat is natuurlijk wel weer gezellig (voor een klein poosje dan!)! Voel me alweer beter gelukkig en zit nu in Yangshuo, waar het overdag super lekker warm is en alleen 's avonds koud!

Amanda: Ja inderdaad! Zit nu dus in Yangshuo; lekker warm! En we gaan de goede kant op! Ik kan vast nog wel wat kou inhalen eind maart! ;-)