Van drukke steden naar de natuur! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu Van drukke steden naar de natuur! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu

Van drukke steden naar de natuur!

Door: roosenjasper

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn en Jasper

06 December 2010 | China, Yangshuo

Wat een verademing! We zijn nu in dorpje vlak buiten Yangshuo en genieten volop van de mooie bergen, groen/ gele rijstvelden, een goed hostel (van een Belg), lekker eten (hostel biedt een super cheesburger en vlaamse frietekes) en sportieve activiteiten!

Eerste dag lekker gefietst door de omgeving, op een bamboevlot gevaren, The moon hill beklommen en een klein dorpje bekeken. Volgende dag met de scooter eropuit getrokken, naar een lokale markt geweest met diverse koopwaar. Zagen onder andere hoe een haan geslacht werd. Was best heftig om te zien, maar het ging er heel netjes en rustig aan toe. De haan leek niet lang te lijden, werd in een paar seconden gedood en daarna klaargemaakt voor de koper. Nou goed, ik zal jullie de details besparen. Hebben daarna maar een maiskolfje gekocht! ;-)

Gister hebben we geklommen op 1 van de bergen. Super gaaf om te doen en nu veel spierpijn! Vanochtend kreeg Jasper nog een lesje Chinees schaken en ik een lesje Tai Chi! Leuk om te leren!

Tot zover weer een korte update. Vanavond gaan we met de trein naar Guanghzou en morgen pakken we de bus naar Macau, waar we 1 of 2 nachtjes blijven. Daarna met de boot naar Hong Kong!

Sterkte allemaal met het heftige weer bij jullie in Nederland! Had op nu.nl gezien dat er veel sneeuw en files zijn! Doe voorzichtig!

Oh ja, ik heb ook wat foto's geplaatst!

Fijne week allemaal en groetjes van ons!

Jasper en Roos

  • 06 December 2010 - 06:27

    Lineke:

    Hoi Roos en Jasper, leuke foto's,lekker weer ook(hier niet brrrr..), maar wie is toch die baardaap op de foto's? Hahaha... X Lineke

  • 06 December 2010 - 07:30

    Amanda:

    Waan-zinnige beelden, wat zien jullie er ook top ontspannen en relaxed uit (vooral die ruige Jasper met zn baard, haha!)

  • 06 December 2010 - 07:44

    Patricia:

    Hoi Roos en Jasper,

    Zo te zien hebben jullie het erg naar je zin. geniet er maar lekker van, voordat je het weet zijn de paar maanden weer om, dus je moet het er goed van nemen.

    Het weer is hier idd extreem. Een witte Sinterklaas, wanneer maak je dat mee??? haha

    xPatricia

  • 06 December 2010 - 09:08

    Anne-Marije:

    Hé lieve Roos en Jasper!

    Wat een supermooie foto's!! En wat leuk om te lezen en te zien hoe relaxed jullie zijn! Jullie zijn volgens mij echt enorm aan het genieten daar! Goed zo, ga maar lekker mee door!
    Hier ook alles goed, wel koud en glibberig ja... Hou ons op de hoogte, erg leuk om jullie belevenissen te volgen!

    Dikke knuffel!

  • 06 December 2010 - 09:22

    Karin:

    Ziet er super uit! Hoewel Roos, wie is die baardmans? Fijn om te lezen en te zien dat jullie het zo naar je zin hebben! Dikke kus!

  • 06 December 2010 - 10:42

    Jet:

    Hoi Roos en Jasper,
    Wij (mijn moeder en ik ) zaten met jullie in de trein op weg naar Schiphol en wij zijn zo benieuwd hoe het jullie vergaat in China! Heb een beetje naar de foto's gekeken : ziet er heel erg fijn uit !
    Wat een top reis !! Wij vonden Marrakech heel erg leuk, zeker een aanrader , bovendien hadden we super gezelschap ! Maar wel erg jaloers op jullie trip, nu naar Hongkong , super en dan Kerst in India ??
    Heel veel plezier nog(behoorlijk understatement) geniet van alles en elkaar en veel harteljke groeten,
    van Jet uit de trein en moeder Hetty !

  • 06 December 2010 - 11:42

    Suzanne:

    Wat een prachtige foto's, mooi!

    Groetjes,
    Suzanne

  • 06 December 2010 - 13:20

    Maria:

    Toffe foto's! Leuk om zo mee te kunnen kijken! Jullie zien er blij uit!

    Geniet ze!

    x Mari

  • 06 December 2010 - 17:44

    Paula:

    Lieve Roos en Jasper, Oma is weer thuis. ze is weliswaar nog wat zwakjes, maar is blij dat ze in haar eigen bedje kan slapen en het is lekker rustig hier. Nel en ik zorgen voor haar en maken lekkere hapjes om aan te sterken. Hans heeft jullie denk ik wel verteld van de operatie en alles eromheen en dat de tumor gelukkig niet kwaadaardig was. Leuk en interessant om jullie verhaal te lezen met foto's erbij. Zo te zien en lezen genieten jullie enorm. Lieve groetjes ook van Nel en we blijven jullie reis volgen!

  • 08 December 2010 - 05:20

    De Baard-Aap:

    Allen,

    En nu laat ik mijn baard staan. Zo`n twee weken heb ik mijzelf niet geschoren. Er is eigenlijk niets aan. Ik dacht, laat eens kijken hoe me dat staat. Kwam er al snel achter dat het een soort van australische look is: sitnie (Inside joke).

    Eergister kwam ik een backpacker tegen die zich 3 maanden niet geschoren had, Zag er NIET uit. Toen besloot ik mijn baard ook maar af te doen, immers; sinterklaas is ook weer uit het land.

    Groetjes de Baardaap - Alias Jasper :D

  • 08 December 2010 - 06:45

    Rozemarijn En Jasper :

    Bedankt voor jullie enthousiaste reacties! Leuk!

    Jet: wat leuk zeg dat je een berichtje op onze site hebt geplaatst! Jasper en ik vonden het super leuk om jullie tijdens de treinreis te spreken en vroegen ons al af hoe jullie Marrokko beleefd hebben en of jullie onze site nog wel wisten! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Ook best bijzonder zo'n reis met allemaal vrouwen/ familie! Marrokko staat ook zeker nog op ons lijstje! Alvast fijne feestdagen en wie weet tot de volgende treinreis! ;-)

    Groetjes (ook aan moeder Hetty),
    Roos en jasper

    rozemarijntje@hotmail.com
    jasperdukers@hotmail.com

  • 08 December 2010 - 07:40

    Hey Vakantiegangers,:

    Ha die Jasper en Roos,

    Wat een ontzettende leuke verslagen van jullie vakanties.....en dan die foto's!!

    Geniet ervan samen.

    Liefs Henriette

  • 17 December 2010 - 10:21

    Tes:

    Hoi jongens, wat een leuke foto`s!! Ik heb net één van mijn beste vriendinnen Brenda aan de telefoon en die vraagt me doodleuk of ik Jasper Dukers en zijn vriendin ook ken want die komen morgen bij haar en haar vriend in het hotel in Phuket logeren... WAT???? Hahaha, hoe toevallig!! Klein wereldje toch?! Brenda vertrekt alleen over 3 uurtjes richting NL, dus die loopt jullie mis. Heel veel plezier bij Jeroen en familie, doe ze de hartelijke groeten en ik hoor graag van jullie hoe het daar is zodat ik weet wat ik volgend jaar kan verwachten wanneer ik zelf eindelijk die kant op kan! ;-))

    xx

  • 07 Februari 2011 - 20:49

    Paula:

    Lieve Roos en Jasper, geweldig wat een verhaal weer. Allemaal heel indrukwekkend en een belevenis. Dat verbranden van de overledenen was wel heftig; je ziet het allemaal gebeuren. Bij ons gebeurt dat natuurlijk ook, maar dat zien we dan niet. 's lands wijs 's lands eer! Nu nog 38 dagen genieten in Singapore en Indonesie. Ik kijk uit naar je volgende verhaal Roos. Je schrijft geweldig! Liefs voor jou en Jasper en take care!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rozemarijn en Jasper

Actief sinds 19 Nov. 2010
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 39821

Voorgaande reizen:

19 November 2010 - 17 Maart 2011

Dé grote reis

Landen bezocht: