Van Phuket naar Hyderabad - Reisverslag uit Haiderabad, India van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu Van Phuket naar Hyderabad - Reisverslag uit Haiderabad, India van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu

Van Phuket naar Hyderabad

Door: roosenjasper

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn en Jasper

02 Januari 2011 | India, Haiderabad

Hallo allemaal!!

Happy new year! De allerbeste wensen voor 2011 voor jullie allemaal! We hopen dat jullie leuke feestdagen hebben gehad! Wij in ieder geval wel! We zijn op 18 december op Phuket aangekomen en ontzettend goed opgevangen door de familie van Essen uit Den Helder. Na een uitgebreide rondleiding door het hotel met ca. 30 mooie ruime kamers, hebben we eerst maar even een lekker wijntje gedronken met moeder Ria, zoon Jeroen, dochter Josca en oom Andre (die de familie speciaal kwam opzoeken). Volgende dag meteen een scooter gehuurd (slechts 5 euro per dag) en een mooie tour gemaakt langs de mooie kustlijn, de big budha bekeken en lekker aan het strand gegeten. Zucht, dat was fijn zeg! Lekker bijkomen! We zijn bijna elke dag naar het strand geweest en Jasper heeft nog een paar keer lekker gesquasht rgemidgetgolft met Jeroen. Ook zijn we natuurlijk nog naar Patong geweest; een drukke toeristische stad vlakbij Kata (ongeveer 20 minuten rijden). Het strand van Patong is veel minder mooi dan in Kata. Wel zijn er veel winkels, een groot winkelcentrum en veel restaurantjes. Ook 's avonds valt er veel te beleven. Jeroen heeft ons een keer meegenomen naar de bekende uitgaansstraat Bangla Road. Een straat met allerlei barretjes met Thaise hoertjes en ladieboys. Ook dit hoort bij Thailand en eigenlijk was het best grappig om eens te zien. We hadden natuurlijk wel een paar sterke drankjes nodig! haha. Maar na het een tijdje bekeken te hebben, gingen we dus met z'n drietjes in zo'n bar zitten en gewoon wat drinken. Die meiden kwamen natuurlijk meteen op Jasper en Jeroen af. Ik moest er wel om lachen en hoopte dat ze mij in elk geval met rust zouden laten. Jasper ging met 1 meisje vier op een rij spelen, verloor uiteraard en moest haar dus trakteren op een drankje. Haha. Daarna nog naar een striptent Le moulin Rouge geweest, waar allerlei (vooral Russische) vrouwen heel sierlijk om een paal dansen. Net theater! Uiteraard kreeg Jasper nog een lapdance, waar hij wel erg van genoot. Haha. Ach moet kunnen toch? Vervolgens vonden de mannen dat ik ook maar een lapdansje moest krijgen.. tja dat was best gek, maar ook wel grappig. Nou en daarna maar naar huis gegaan na al deze avonturen! hihi. Oh ja, we zijn ook nog een andere dag met Josca, Ria, oom Andre en andere Nederlandse vrienden van fam. Essen naar de Paradise Road geweest; een straat met allerlei shows van ladieboys en homo's. Ook grappig om te zien! Bijzondere kostuums, dansjes, etc. Verder hebben we op zaterdag (kerstdag) samen met (oom) Andre een mountainbiketour gedaan door Phang Gna (een ander deel van Phuket). In totaal waren we met 6 personen incl. gids, een enorm rookverslaafde Engelsman en een Aziatisch sportief ogende vrouw van onze leeftijd (bleek helemaal niet zo sportief, want ze bleef telkens achterop fietsen). Tour was super leuk! We fietsen door kleine dorpjes en langs mooie velden, hebben heerlijk geluncht, een schildpadden reservaat bezocht en tot slot heerlijk gezwommen bij een waterval; onze beloning voor de 52 km tour! Ja, ja, sportief he! ;-) 's Avonds een heerlijk 4-gangen kerstdiner gehad in het hotel. VOp zondag hebben we Amber en Danny opgezocht in hun resort vlakbij Patong. Super chique en mooi prive strand! Heerlijk dus! Ook hadden Amber en Danny nog een fijne verrassing voor ons; ze hadden natuurlijk gelezen dat mijn camera gestolen was en aangezien zij met kerst een camera cadeau hadden gekregen, mocht ik met hun oude camera lenen. Super fijn! Natuurlijk hadden we Jasper z'n camera nog, maar nu kan ik gewoon zelf weer foto's maken wanneer ik dat wil en heb ik zelf een camera tot mijn beschikking. Daarnaast hoef ik nu nog niet een nieuwe camera te kopen, dus dat is fijn! 's Avonds hebben we met z'n allen in Kata gegeten. Mijn collega en haar vriend hebben we trouwens niet meer gezien. Zij gingen meteen door naar Kao Sok, waar Jeroen en (oom) Andre rond dezelfde tijd waren. Die hebben elkaar wel ontmoet. Heel grappig dus. Verder nog een beetje geluierd, naar de kapper geweest, pedicure en manicure gedaan, etc. Heerlijk dus! Daarna spullen gepakt. Vond het wel weer jammer dat we afscheid moesten nemen van onze tijdelijke Nederlandse familie en nieuwe vrienden, maar goed dat hoort erbij. Het was op zich ook wel weer goed om weer verder te gaan en onze reis op te pakken.

Dinsdag 28 december vlogen we weer terug naar Kuala Lumpur. Daar verbleven we voor een paar uurtjes in een hotel op de luchthaven en de volgende ochtend vroeg vlogen we weer door naar Hyderabad (India). Vikas, Indische vriend en collega van Jasper, heeft ons toen opgehaald van de luchthaven. Erg fijn, want Hyderabad is erg groot! Eenmaal bij zijn huis aangekomen ontmoetten we Preeti (zijn vrouw), Seema (zijn zus) en Lakshita (zijn nichtje). Vikas en Preeti hebben een super ruim en gezellig appartement en wonen op een beveiligd complex buiten het centrum. We zijn super blij dat we bij hen mogen slapen! Erg leuk om ze beter te leren kennen en daardoor ook meer van de cultuur te leren. Na een heerlijke lunch en een paar uurtjes bijslapen, namen we met z'n allen een riksja (hier heet dat zo, in Thailand heet dat een tuk tuk) naar het centrum. Duurde volgens mij wel ruim anderhalf uur, door de file! Verkeer is super chaotisch hier, vergelijkbaar met Vietnam. In het centrum een beetje rondgelopen en o.a. een viertorige landmark en een bazaar bekeken. Vervolgens heerlijk gegeten met z'n allen. De volgende dag hebben we met z'n allen een historisch fort en een mooi paleis met o.a. antieke meubels, sari's en serviezen bekeken. 's Avonds natuurlijk weer heerlijk gegeten. Dit keer in een restaurant met een trein erin gebouwd. Heel bijzonder om te zien. Hier zijn ze trouwens gewend om eerst een paar starters met elkaar te eten en daarna een paar hoofdgerechten met z'n allen te eten. Je bestelt dus niet een maaltijd voor jezelf, maar deelt met elkaar. Heel gezellig! Vrijdag lekker een beetje thuis gehangen met elkaar. Kletsen, eten en klaarmaken voor nieuwjaarsavond. Seema heeft bij ons allemaal een henna tatoe getekend. De vrouwen allemaal op hun hand en de mannen kregen een tatoe op hun arm. Ziet er super mooi uit en blijft wel een week zitten! Ook hebben Jasper en Vikas nog gebadmintond. Jasper heeft erg zijn best gedaan, maar Vikas was onverslaanbaar! Hij speelt dan ook elke dag! lOp het complex, waar Vikas en Preeti wonen was ook het een en ander georganiseerd voor nieuwjaarsavond. Zo was er een podium op het terrein, waar allerlei (dans, zang en toneel) optredens werden gegeven. Super leuk om te zien! Allemaal Indiers waren aan het dansen en gingen helemaal uit hun dak! Net als Jasper en Vikas trouwens! En Seema en ik! Heb weer allerlei nieuwe moves geleerd! Volgende dag een beetje uitgeslapen en 's avonds naar een fair geweest met allerlei kraampjes met handgemaakte produkten. Heb een mooie tas en oorbelletjes gekocht. Vandaag nog een beetje rondgehangen met z'n allen en vanavond vliegen we door naar Jaipur. Tot nu toe zijn we in elk geval super blij om in India te zijn. De mensen die we tot nu toe hebben ontmoet zijn super aardig en gastvrij. Uiteraard gaan we straks wel naar een toeristischer gebied, dus dan kan het wel weer heel anders zijn. We zien het wel. We hebben in elk geval op een rustige en leuke manier alvast kennis gemaakt met India en hebben veel zin in het vervolg!

We zullen een zonnetje naar jullie sturen en hopen dat alles goed gaat met jullie in het koude kikkerlandje! Kleine troost: wij gaan ook naar koudere gebieden (Rajastan en Delhi schijnen ook redelijk koud te zijn rond deze tijd van het jaar). We houden jullie op de hoogte!

Dikke kus,
Roos en Jasper

• 02 Januari 2011 - 10:03

Amanda:

Wat een super bijzondere nieuwjaarsavond hebben jullie gehad! Helemaal fantastisch. En lekker uitgerust in Thailand. Ben benieuwd hoe India jullie verder gaat bevallen, naar ik hoor is het echt 'anders' en vooral dus ook heel druk, maar dat hebben jullie dan al gemerkt. Veel plezier weer!

• 02 Januari 2011 - 11:17

Patricia:

Wauw, wat een belevenissen allemaal!!!

Happy newyear!!

xxPatries

• 02 Januari 2011 - 11:17

Jasper & Suzanne:

Wauw, wat een ontzettend gave reis zijn jullie aan het maken zeg! Ook al zoveel landen gezien, geweldig! Geniet ervan en natuurlijk de beste wensen voor 2011! Groetjes uit het koude en hoge noorden

• 02 Januari 2011 - 11:20

Selena:

ten eerste een heel gelukkig nieuw jaar maar die zijn jullie super begonnen.
    het ziet er allemaal super mooi en gezellig uit.
    ben erg benieuwd naar jullie volgende belevingen geniet ervan!!!

Dikke kus ons

• 02 Januari 2011 - 12:04

Truus En Herman:

Wat een leuk verhaal weer en wat hebben jullie weer veel mee gemaakt, nieuwe gebieden ontdekt en ook weer met wat oude vrienden opgetrokken. Wat een voorrecht om bij mensen thuis te kunnen en mogen verblijven. Geen betere manier om een land en zijn gewoonten te leren kennen!
    We hopen dat het vervolg van jullie reis maar net zo leuk mag zijn als datgene wat jullie tot nog toe hebben meegenaakt.

Groetjes uit koud Huisduinen, waar het net weer ijswater begint te regenen!

• 02 Januari 2011 - 13:07

Sanne:

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!! mooie verhalen allemaal van jullie!! Erg leuk om te lezen steeds! Wij hebben oud en nieuw weer gevierd zoals vorig jaar... erg gezellig dus ook! Op tweede kerstdag kwamen wij heel toevallig brenda tegen en jullie kregen de groeten!! Heel veel plezier verder in india!!! XX van ons

• 02 Januari 2011 - 14:06

Lennart&Anne-Marije:

Hé vriendjes!

Gelukkig nieuwjaar! Leuke verhalen hebben jullie weer! Jullie vermaken je nog prima daar hè?! Goedzo! Ga zo door en blijf ons ook maar vermaken met alle verhalen en foto's!

Liefs!

• 02 Januari 2011 - 15:00

Karin & Bas:

Gelukkig Nieuwjaar! Wat een fantastisch begin zo van 2011 voor jullie. We wensen jullie een super 2011 toe met nog veel mooie avonturen. Maar niet te mooi, want we missen jullie wel hoor! Keep on writing, heerlijk om al die verhalen te lezen! Dikke kus van een al wat minder koud NL.

• 03 Januari 2011 - 09:20

Henk & Annemieke:

Happy Newyear!!!!
    Het ziet en klinkt allemaal geweldig en heerlijk, het is duidelijk dat jullie aan het genieten zijn! Jullie hebben ook al een lekker kleurtje gekregen.

De zon is hier inmiddels aangekomen, mag nog wel wat meer bij hoor ;p
    Heel veel plezier nog en geniet van alles.

X van ons

• 03 Januari 2011 - 09:27

Jan Kemps:

Hoi Jasper en Roos,

Nog een heel gelukkig 2011 gewenst.
    De start is goed zo te zien aan de mooie foto's en de verhalen.

Jasper het was een goede keuze om je baard maar weer af te scheren. Het zag er inderdaad niet uit. Maar waarom zou je zo'n knap gezicht ook verbergen.

Wat de schoenen betreft: als je jullie adres doorgeeft kan ik een paar oude trappers opsturen (maatje 46).

Op het werk gaat alles zijn gangetje. In Brabant hebben de scholen nog vakantie en is het op kantoor dus ook minder druk.
    We hebben in de tussentijd ook een opvolger voor je gevonden (lang moeten zoeken). Erman Tamguney gaat volgende week het stokje van je overnemen.

Nog heel veel plezier en denk aan je conditie! Heb je je al ingeschreven?

Groeten,

Jan

• 03 Januari 2011 - 16:25

Tante Nel:

Rozemarijn en Jasper, heel leuk om jullie verslagen te lezen, wat een belevenis. Wij wensen jullie een mooi 2011, maar die kan al niet meer stuk.Heel veel plezier nog en geniet ervan.
    tante Nel en Wolf

• 03 Januari 2011 - 18:34

Lineke:

Hoi Roos en Jasper, een heel gelukkig 2011 gewenst !!! Geniet van jullie verslagen/belevenissen, dus vooral doorgaan.....! X Lineke

• 04 Januari 2011 - 19:14

Sigrid:

De beste wensen voor 2011!!
    Heb "even" al jullie verhalen lezen. Zo'n korte tijd nog maar weg.. En al zo veel beleefd! WOW! Nieuwe culturen, eten, omgevingen en mensen. Leuk om zo wat van de wereld te ontdekken! Ik blijf zeker weten jullie verhalen lezen, erg interessant. Have fun en geniet er van!
    X
    Sig