Naar huis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: roosenjasper

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn en Jasper

10 Februari 2011 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal,

Zoals beloofd hierbij weer een berichtje van ons, met dit keer minder leuk nieuws:

Allereerst komen Jasper en ik onverwacht eerder naar huis, omdat we onlangs in Varkela te horen hebben gekregen dat Jasper's moeder kanker heeft gekregen en binnenkort een zware behandeling en operatie moet ondergaan. We waren natuurlijk super geschokt toen we dit bericht hoorden en hebben daar veel verdriet om gehad. Er is gelukkig wel een plan om haar te redden en we hopen natuurlijk op het beste. Toch kunnen we nu niet meer genieten van onze reis, omdat we gewoon graag bij haar en onze familie willen zijn. Daarom vliegen we zondag 13 nov. a.s. vanaf Jakarta terug naar Nederland, waar we maandag 14 februari a.s. vroeg in de ochtend zullen aankomen. De eerste dagen zullen we in Den Helder zijn en vanaf dan bekijken we het weer verder.

Gelukkig is er ook nog leuk nieuws te vertellen, want Jasper heeft mij (Roos) ten huwelijk gevraagd!! En ik heb JA gezegd! Ja, die zagen jullie niet aankomen he? Of was ik de enige? Jasper was (bleek achteraf) al een tijdje van plan om me ten huwelijk te vragen en wilde dat eigenlijk in Indonesie doen, maar aangezien we niet zeker meer wisten of we daar uberhaupt nog naartoe zouden gaan, besloot hij om het op het strand in Varkala te doen. Hij had een groot hart (10x10 meter) op het strand gemaakt en daarin onze namen geschreven en versierd met roze bloemen. Vervolgens heeft hij mij opgehaald met een smoesje dat er een dolfijn zou zijn aangespoeld. Ik had daarvoor net even een dutje gedaan en had eigenlijk helemaal geen zin om de dolfijn te bekijken, maar ben toch maar voor Jasper meegegaan. Aardig he?! ;-) Eenmaal bij het strand aangekomen zette Jasper me in zijn hart en zong hij een liedje van onze Helderse band Van Dik Hout voor me en vroeg me ten huwlijk. Heel bijzonder en heel mooi! We waren natuurlijk allebei heel emotioneel, gezien het slechte nieuws over zjn moeder, maar misschien was het juist daarom wel goed. We willen graag dat zij er bij is en het heeft haar veel kracht gegeven om te vechten tegen deze rotziekte. Zo moet het kennelijk zijn, het leuke combineren met het niet-leuke. Dat is kennelijk het leven. Nou goed, jullie begrijpen vast dat Varkala een bijzondere en dubbele herinnering bij ons heeft achtergelaten.

We zitten nu in Singapore en zijn gister naar de nachtdierentuin geweest. Was leuk om te zien en bovendien een goede manier om onze aandacht even te verzetten. Vandaag hebben we van alles geregeld voor onze terugkomst. Morgenavond vliegen we naar Jakarta, waar we t/m zondag blijven.

Het is uiteraard allemaal iets anders gelopen dan we verwacht hadden, maar dat is het leven. Ondanks dat we nu eerder naar huis komen, hebben we een super leuke en bijzondere reis gehad. Een reis waarin we veel geleerd hebben over onszelf, andere culturen, etc. We hadden het voor geen goud willen missen en wie weet komt zo'n mooie reis nog wel een keer voorbij! We gaan nu over een paar dagen terug naar Nederland en kijken ernaar uit om onze familie weer te zien. Dat is belangrijker dan welke reis dan ook.

Bedankt dat jullie deze reis met ons meebeleefden en bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Tot snel in Nederland!

Liefs,

Roos en Jasper

• 10 Februari 2011 - 10:20

Suzanne:

Jeetje...wat een verschrikkelijk bericht dat de moeder van Jasper ernstig ziek is. Wij hopen dat de operatie goed zal verlopen en dat Jasper zijn moeder daarvan goed herstelt. Wat zullen jullie geschrokken zijn...

Aan de andere kant van harte gefeliciteerd dat jullie gaan trouwen! Wat leuk, de manier waarop Jasper je een aanzoek heeft gedaan. Kan me zeker voorstellen dat Varkala nu een bijzondere betekenis voor jullie heeft.

Vind het knap van je/jullie dat je alles wat je meemaakt kan plaatsen in de context van 'zo is het leven', denk dat je/jullie daar ook veel kracht en energie uit kunnen halen.Sterkte met alles en alvast een goede terugreis gewenst.

Groetjes,
    Jasper & Suzanne

• 10 Februari 2011 - 11:17

Frank En Wendy:

Lieve Roos en Jasper,

Heel veel sterkte en succes met alles wat de komende tijd op jullie gaat afkomen.
    We hopen dat Jasper zijn moeder snel en voorspoedig hersteld.

Ook namens ons van harte gefeliciteerd, wat een romantisch huwelijksaanzoek, echt leuk.
    Deze reis zullen jullie in ieder geval nooit meer vergeten.

Sterkte en succes en een prettige terugreis gewenst.

Groetjes Frank en Wendy

• 10 Februari 2011 - 11:36

Amanda:

Lieve Roos en Jasper, wat een verhaal......natuurlijk VAN HARTE GEFELICITEERD met jullie trouwplannen!! Dat Jasper zo'n romanticus is, wow....hij was vast zenuwachtig :-) Natuurlijk ook heel veel sterkte voor de moeder van Jasper. Goed dat jullie besloten hebben om terug te komen. Ze kan jullie steun vast goed gebruiken nu. Ik zal heel hard duimen (en velen met mij denk ik) dat de operatie goed zal verlopen. Op Valentijnsdag weer in Nederland landen, toch ook wel een beetje romantisch....en jullie kunnen terugkijken op een fantastische reis natuurlijk, man, wat hebben jullie veel meegemaakt. Dikke kus, ook van Brian! x

• 10 Februari 2011 - 11:41

Patricia:

Hoi Roos en Jasper!!

Ten eerste wat erg voor Jasper's moeder, ik wens jullie alle sterkte toe. Dikke knuffel van mij.

Ten tweede wat een supernieuws: TROUWEN!
    Van harte gefeliciteerd. Ik vind het echt supertof voor jullie. Jullie zijn een mooi/lief stel. Drie dikke kussen voor ieder.

Het weer hier in Den Helder is wel erg sober, dat zal wel weer een tegenvaller zijn.

Liefs, Patries

• 10 Februari 2011 - 11:52

Dear Roos En Jasper:

Im very sorry to hear about Jaspers mom, and I hope she'll pull through OK. If there ever was a reason to cut a travel short, this is it. Family is after all the most important thing. This brings me to congratulate you on your engagement as well, a new family in the making maybe? ;) Well done Jasper!

I'm sure you got all your perspectives on life reset after this fantastic journey, even if it is ended before intended. And I am also sure Jaspers mom will love hearing about all of your experiences along the way, to keep her mind off her illness.

Good luck with your homebound journey, and I hope the best for your mother Jasper. Congratulations once again on your wedding plans, exciting.

Cheers,
    Brian

• 10 Februari 2011 - 12:03

Amber:

Lieverds,

Hoop dat jullie een goede en snelle reis terug naar huis hebben. We wensen jullie heel veel kracht en sterkte en ik hopelijk spreek jullie snel. We denken aan jullie.

Heel veel liefs,
    Amber en Dan

• 10 Februari 2011 - 12:15

Linda Zwart:

Jeetje Jasper en Roos wat dubbel!
    Vreselijk nieuws over de moeder van Jasper en goed nieuws over jullie aankomende huwelijk. En wat is een mooie plek om iemand ten huwelijk te vragen als ik Indonesie! Wie weet gaat het mij ook nog wel overkomen :-)
    Ik begrijp dat jullie geen tijd meer hebben om naar Sumatra te gaan. Wellicht iets voor jullie huwelijksreis :-)
    Geniet nog van de indonesisch sfeer en tot in Nederland.
    groetjes
    Linda

• 10 Februari 2011 - 12:57

Caroline:

Heftig nieuws zeg!! Heel veel sterkte toegewenst!
    Als we iets kunnen betekenen, let us know!

Ik weet niet of mijn smsje is aangekomen, maar nogmaals gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Geweldig leuk nieuws!!

Hele goede terugreis en vast tot snel...
    Liefs Caroline (en namens Cas natuurlijk ook)

• 10 Februari 2011 - 14:55

Karin & Bas:

He lieve Roos en Jasper,

Wat een super heftig nieuws! Bas en ik waren helemaal blij voor jullie toen we jullie maandag aan de lijn hadden. Tjee als ik toen had geweten wat ik nu lees... Zijn natuurlijk nog steeds heel blij met jullie voorgenomen huwelijk, maar leven ook erg mee met dit slechte nieuws. Wat een abrupt einde aan jullie romantisch reis. Heel heftig en begrijpelijk dat jullie z.s.m. terug naar huis komen. Bas en ik denken aan jullie en aan Jasper's ouders en wensen jullie veel sterkte toe. We zoeken begin volgende week wel even contact.

Dikke kus,

Karin

• 10 Februari 2011 - 20:58

Annemieke:

Wat een nieuws in een paar zinnen! Van het ene uiterste naar het andere...

Ten eerste verschrikkelijk om te horen dat je moeder ziek is Jas, ik hoop echt dat de operatie helpt en dat ze er op tijd bij zijn. Hopelijk slaan alle behandelingen snel aan.

Ten 2e, woah, did'nt see that one comming! Toch vreemd voor iemand met bruiloft-alarmbellen haha, maar gefeliciteerd, spannend zeg. Al een datum bedacht of komt dat allemaal nog?
    Heb nu al zin in jullie feestje!

Voor de laatste paar dagen, hoe moeilijk ook, probeer er nog een beetje van te genieten en er nog een paar mooie dagen van te maken.
    Stiekem vind ik het ook wel weer leuk dat je snel weer terug bent, alleen niet met deze reden.

We wensen jullie een hele goede reis en een veilige thuiskomst.

Hele dikke knuffel en tot snel,

Liefs van ons

• 11 Februari 2011 - 06:59

Tes:

Hee jongens,

Wat een dubbel bericht... kan me goed voorstellen dat jullie besloten hebben om naar huis te komen, natuurlijk wil je in dit soort tijden dichtbij je familie zijn. Veel sterkte toegewenst aan Jasper en familie.
    Daarnaast natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie verloving!! Klinkt als een romantisch aanzoek en een prachtige afsluiting van jullie avontuur.

Veilige terugreis toegewenst.

xx Tes

• 11 Februari 2011 - 07:01

Tes:

Hee jongens,

Wat een dubbel bericht... Kan me goed voorstellen dat jullie besloten hebben om eerder naar huis te komen, in dit soort tijden wil je graag dichtbij je familie zijn. Veel sterkte toegewenst aan Jasper en zijn familie.

Daarnaast natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie verloving!! Klinkt als een romantisch aanzoek en een prachtige afsluiting van jullie Azie-avontuur.

Veilige terugreis toegewenst.

xx Tes

• 11 Februari 2011 - 17:42

Selena :

hoi Roos en Jasper ten eerste heel veel sterkte met de moeder van Jasper we hopen dat alles goed komt!

gefeliciteerd daar in tegen met het goede nieuws dat jullie gaan trouwen! jullie hebben een fatastische reis beleefd wat ik ervan mocht mee beleven erg mooi!
    heel veel succes met de terug reis en tot snel in den helder!

dikke kus sien(en de rest van de fam. natuurlijk)

• 18 Februari 2011 - 10:22

Raymond En Martine:

hoi Roos en Jasper,

Zijn jullie intussen veilig in Nederland aangekomen? Wat een dubbel nieuws lazen we, positief en negatief...wat maken jullie veel mee in korte tijd!
    We wensen jullie heel veel sterkte en hopen ook dat de operatie en behandeling goed zal slagen. Wat is dat schrikken zeg, zeker op zo'n afstand. Het is vast heel fijn om nu weer thuis te zijn, en wat schrijven jullie dat mooi dat het belangrijker is dan welke reis dan ook.
    Daarnaast willen we jullie graag feliciteren, wat leuk dat jullie gaan trouwen!! Hopelijk kunnen jullie dat heel mooi vieren zonder narigheid en zorgen.

veel liefs,

Raymond en Martine