Van Yanshuo naar Macau, Hong Kong en Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu Van Yanshuo naar Macau, Hong Kong en Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rozemarijn en Jasper - WaarBenJij.nu

Van Yanshuo naar Macau, Hong Kong en Kuala Lumpur!

Door: roosenjasper

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn en Jasper

18 December 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal!

Dit keer een update vanaf Kuala Lumpur (Maleisie). Na Yangshuo zijn we met de trein naar Guanghzou gereisd en hebben we vervolgens de bus naar Macau genomen. Aangezien er in Macau niet veel hostels zijn, hebben we gekozen voor een mooie aanbieding voor een overnachting in een zakenhotel. Mooie kamer dus met heerlijk bed! 's Avonds de casino's bekeken. Niet echt mijn wereld (Jasper wilde graag de Chinezen helemaal los zien gaan in de casino's), maar toen we eenmaal in 'The Venetian' kwamen, moet ik zeggen dat ik best onder de indruk was van dit bouwwerk! Een enorm complex met allerlei luxe winkels en merken, restaurantjes, barretjes en natuurlijk speeltafels en apparaten! Het complex is een replica van hetzelfde casino in Las Vegas en is zeg maar een klein stukje Italie (plein, klokkentoren, etc.) Nou en als je daar dan toch bent, dan wil je natuurlijk wel even je kansen wagen! Jasper besloot te gaan pokeren en kocht voor 50 euro aan fiches (minimale inzet en voor Jasper maximaal verlies... hahaha). Ik zat als een geluksbunny naast Jasper en zag dat hij bij de eerste hand al meteen al zijn fiches ging inzetten... Ai!! Als dat maar goed ging! Twee mannen gingen mee met deze ronde en dachten die nieuwkomeling, dat broekie wel even in te maken. Maar niets was minder waar, want Jasper bleek hele goede kaarten te hebben en won bij de eerste ronde al meteen de pot a 150 euro!! We waren allebei blij verrast en Jasper besloot om zijn kaarten rustig weg te spelen en hem daarna snel te peren (wegwezen dus)! Maar ja, ik had eenmaal aan de winst geroken en vond het in eerste instantie super laf dat hij meteen stopte. Maar goed, Jasper kent zichzelf goed en ging voor de winst en wist dat als we door zouden spelen, we waarschijnlijk zouden verliezen. Verstandige vriend dus! Haha.

Vervolgens besloot ik mijn kans te wagen met rouletten. Inzet was slechts 20 euro. Alles meteen op rood gezet en ja hoor, het balletje viel op rood, dus 40 euro gewonnen! Al met al dus 120 euro winst gemaakt! Wij super blij, want dat betekent toch dat we eigenlijk een gratis verblijf in Macau hebben gehad! Dat scheelt weer voor ons budget! ;-)

Volgende dag hebben we 's middags de boot naar Hong Kong gepakt. De zee was redelijk onrustig, dus het was wel even belangrijk om goed naar de horizon te kijken zeg maar. Daarnaast nog een hard snurkende Chinees achter ons, dus heel gezellig! Haha. Bij aankomst bij ons hostel in Hong Kong, schrok ik in eerste instantie wel even van het gebouw (Chunking Mansions), waar onze hostel in zat! Enorm vies met veel kleine bedrijfjes (bijv. geldwisselkantoortjes, eethuisjes, sieradenzaakjes, kleine supermarktjes, etc.)en sjoemelaars. Allemaal Indiers voor de deur, die je van alles wilden aanbieden. De eigenaar had ons al gewaarschuwd dat we niet met een Indier mee moesten gaan en dat hij (zijn naam is Simon) echt een Chinees is. Nou goed, toen we eenmaal in het hostel waren, viel het gelukkig wel mee. De ruimte was wel super klein, maar ook heel handig en efficient ingedeeld! Groot hoog bed, zodat je daaronder allerlei spullen kwijt kan, witte tegels aan de muren en een grote spiegel (zodat de ruimte groter lijkt) en super kleine badkamer, maar wel alles aanwezig! Zelfs een fohn! haha. Eigenlijk super goed dus! Simon heeft het helemaal voor elkaar! We hadden dit hostel bewust gekozen, omdat het centraal ligt en het hostel al meerdere awards van hostelworld.com heeft gewonnen, dus dat moest wel goed zijn. Alleen het gebouw was echt smerig! Stonk ook ontzettend! Maar goed voor een paar nachtjes was het ok.

Hong Kong is best indrukwekkend om te zien. Veel hoge gebouwen, die redelijk dicht op elkaar staan, en onwijs veel mensen op straat (misschien alvast een goede voorbereiding op India? hihi). Af en toe vond ik de stad en het hostel redelijk claustrofobisch, maar ik ben wel blij dat we het gezien hebben. Zijn o.a. naar Victoria's peak (uitzichtpunt over de stad) geweest en naar de Lantau Island, waar je met een kabelbaan de big budha kunt bekijken. Ontzettend lange rij en heel toeristisch, maar wel de moeite waard! Ook hebben we nog bij een van de beste Indische restaurants gegeten ter voorbereiding op het vervolg van onze reis. Super lekker, dus daar kijken we wel naar uit!

Vervolgens vlogen we 11 december naar Kuala Lumpur. We kwamen er nl. in Yangshuo achter dat het goedkoper was om vanuit Maleisie naar India te vliegen in plaats van rechtstreeks vanuit Hong Kong naar India te vliegen. Daarom besloten we om dan maar eerst naar Maleisie te gaan en daarna dus naar India. In Maleisie o.a. de twin towers, China town en een heel groot vogelpark bekeken. Dat laatste klinkt misschien een beetje suf, maar aangezien het hier overdag ruim 33 graden is, vonden wij het heerlijk om hier een beetje bij te komen. Eerst lekker geluncht en vervolgens allerlei tropische, gekleurde vogels bekeken! Ook hebben we in Kuala Lumpur lekker geluierd en nagedacht over wat we hierna willen doen. We hebben namelijk wel erg zin om even lekker op het strand te liggen en weten dat onze vrienden Amber & Danny twee weken vakantie vieren op Phuket. Daarnaast heeft Jeroen van Essen, een oude vriend van Jasper, een hotel op Phuket samen met zijn vriendin en familie, dus ook leuk om hen te bezoeken! En een collega van mij komt ook nog met haar vriend en vrienden naar Phuket. Een en al gezelligheid dus! Zo kunnen we de kerst toch een beetje met bekenden vieren! Het is namelijk het eerste jaar dat we kerst zonder onze familie vieren en aangezien we allebei wel familiemensen zijn, gaan we onze familie natuurlijk enorm missen. Dit verzacht het een beetje! ;-)

Ook hebben we in Kuala Lumpur weer nieuwe (Nederlandse) vriendjes gemaakt; Wendy en Frank! Ze komen uit Schiedam en reizen al anderhalf jaar de wereld rond! Jeetje, een bonk ervaring dus! Kuala Lumpur was hun laatste station en zij vlogen een paar dagen geleden weer terug naar Nederland. Op maandag (13 dec.) hebben we gezellig met hen gegeten in een Italiaans restaurant in een winkelcentrum. Was heel gezellig, totdat we erachter kwamen dat mijn tas met fotocamera, telefoon, zonnebril en I-pod was gestolen. Wat een domper! We zaten met z'n vieren dus aan tafel en mijn tas lag op een stoel naast mij, waar in principe niemand langs kon lopen. De stoel stond tegen een metalen hek van het restaurant en wij zaten zeg maar op het terras van het restaurant. Ineens kwam er een man voorbij die de stoel aanschoof richting onze tafel en ondertussen zijn lichtbruine briefcase over de stoel liet hangen en tegelijkertijd mijn tas pakte. Hij liep vervolgens verder en Frank vroeg toen aan mij of ik iets op die stoel had liggen. Ik zei natuurlijk dat ik mijn tas daar had liggen en besefte toen ineens dat hij weg was! Frank en Jasper renden achter de dief aan, maar konden hem helaas niet meer vinden.... Ik was helemaal in shock en besefte amper wat er zojuist was gebeurd. Mijn spullen waren weg! Toen de mannen weer terug kwamen, ging Jasper vervolgens terug naar het hotel om mijn telefoon te blokkeren. Frank ging met mij mee naar een politiekiosk om aangifte te doen en Wendy bleef bij het restaurant wachten op Jasper, die weer terug zou komen. Vervolgens ging Frank weer terug naar Wendy en moest ik wachten op een belangrijke officier die naar de politiekiosk zou komen. Toen die man aankwam, werd ik verzocht ik de politieauto in te stappen en mee te gaan naar het bureau. Ik gaf aan dat ik graag even wilde wachten op Frank en Wendy en vroeg of ze hen anders eerst wilden oppikken bij het restaurant, maar dat kon niet. Ze zeiden dat ik snel mee moest om aangifte te doen, zodat we daarna z.s.m. de camerabeelden van het winkelcentrum konden bekijken. Ik ben toen dus ingestapt en met loeiende sirene reden we naar het bureau. Super spannend en ineens besefte ik me dat het niet handig was dat ik was ingestapt en niemand wist waar ik was. Maar goed, bij het bureau dus een aangifteformulier ingevuld en gelukkig kwam Frank al vrij snel om mij te helpen. Hij was namelijk de enige die het voorval had zien gebeuren en de dief heeft gezien. Jasper, Wendy en ik hadden namelijk niets in de gaten gehad. Na de aangifte zijn we weer teruggegaan naar het restaurant, waar Jasper inmiddels ook weer was aangekomen en hebben we vervolgens de camerabeelden bekeken. Frank heeft de dief geindentificeerd. Het bleek dat de dief 10 minuten voordat hij mij beroofde ook nog iemand anders had beroofd van zijn lichtbruine briefcase dus! Bizar! De man was gelukkig goed te zien op de beelden en we hebben dus enige hoop dat hij gepakt wordt (celstraf van max. 15 jaar!!), maar goed die spullen ben ik kwijt. Heb alles aangegeven bij de verzekering en gister goed nieuws gekregen dat het hostel in Yangshuo (China) mijn foto's nog op de pc heeft staan! Zij gaan de foto's dus op een cd branden en naar Nederland sturen! Super dus!! Wat een topbelg! We waren ook super blij met de hulp van Wendy en Frank die ons enorm gesteund hebben!

Nou goed, dit verhaal wordt nu wel erg lang, dus ik zal de rest kort houden! ;-) Woensdag zijn we nog naar Cameron Highlands geweest voor twee nachten in een super basic hostel/ travellers' lodge. Daar op eigen houtje een jungletrekking gedaan door de modder en leuke mensen uit Singapore ontmoet, waarmee we geluncht hebben en de omgeving hebben bekeken. Nu weer terug in Kuala Lumpur en vanavond vliegen we naar Phuket waar we t/m 28 december blijven. Daarna vliegen we eerst weer terug naar Kuala Lumpur en vliegen we vervolgens door naar Hyderabad (India), waar we met Vikas (een Indische collega van Jasper) en zijn vriendin Pretty en een paar familieleden en vrienden oudejaarsavond gaan vieren! Super leuk en spannend dus!

Nou, dat was het! Nu kunnen jullie weer even vooruit he?! ;

Alvast hele fijne kerstdagen (met sneeuw) en mochten we voor die tijd niet meer mailen, dan ook alvast een knallend oudejaarsavond met de beste wensen voor 2011 gewenst!

Liefs,
Jasper en Roos

Ps: foto's plaatsen wordt nu natuurlijk een beetje moeilijk. hihi. Gelukkig heeft Jasper z'n camera nog, dus wellicht dat we later nog wat foto's van zijn camera kunnen plaatsen.

• 18 December 2010 - 09:52

Karin:

Tjee, wat een verhalen zeg! Hoop dat jullie ondertussen weer wat bijgekomen zijn van de schrik? Leuk dat jullie de feestdagen kunnen doorbrengen met bekenden, zal wel gek zijn. Wij hier in de sneeuw en jullie met 33 graden daar. Zullen op jullie toosten! Dikke kus, Karin en Bas

• 18 December 2010 - 10:43

Amanda:

Haha, wij zijn ook in het vogelpark geweest! En het was echt een heel erg mooi vogelpark zelfs :-) (hadden wij ook niet echt verwacht). Mooi verhaal weer en het klinkt alsof jullie super plannen hebben de komende periode met kerst en oud & nieuw, dus geniet ervan en hou ons op de hoogte. x

• 18 December 2010 - 12:28

Truus En Herman:

Hallo,

Wat een belevenissen weer alemaal. En jammer van dat gedoe met die diefstal; helaas dit soort zaken gebeuren nu eenmal en hoe je ook je best doet zo iets te voorkomen, zo'n professional is je dan toch nog te snel af. Gelukkig laten jullie je plezier daardoor niet verpesten, heel goed.
    Leuk dat we net even geskyped hebben! Wij wensen jullie een heel fijne tijd in Phuket toe, wij bibberen hier wel gewoon door naar het einde van het jaar (het begint net weer te sneeuwen!)

• 19 December 2010 - 15:27

Wouter:

Hey jas en Roos. , leuk om weer wat te lezen, hier is ales goed.

Jas we bellen were snel

Gr

• 23 December 2010 - 17:13

Oma En Paula:

Lieve Roos en Jasper, Wat zien jullie veel en wat maken jullie veel mee. Geweldig om deze maanden zo door te brengen. Oma heeft erg gelachen om het verhaal over het casino. Leuk om het budget aan te vullen! We hebben de site gezien van het Hotel van de Familie van Essen. Leuk optrekje, daar is het best uit te houden. En.... die baai!!!!! Heerlijk om te relaxen en krachten op te doen voor India. Wij wensen jullie fijne Kerstdagen en... wij denken aan jullie.
    Liefs en dikke zoenen, Oma en Paula

• 24 December 2010 - 20:26

Lucy Brouwer:

hallo
    Wat maken jullie veel mee en wat vinden wij het leuk om in het koude Nederland toch met jullie me te mogen reizen.
    Wij willen jullie hele fijne Kerstdagen toewensen samen met jullie vrienden.
    En nog bedankt voor jullie kaartje hij is mooi op tijd aangekomen.

liefs ome Jan en tante Lucy

• 30 December 2010 - 13:42

Frank En Wendy:

Hoi jongens,

Een beetje laat, maar ja...
    Vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuw jaar. We hopen dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Het is nu namelijk tijd voor ons om jaloers te worden op andere mensen die nog bezig zijn met hun reizen. Goh, wat missen we het en dat al na 2 weken!! Geniet er van dus!!! Luister naar die ervaren rotten!!!

We zijn trouwens erg benieuwd of jullie nog iets hebben gehoord van de politie of de beveiliging.

We blijven jullie blog lekker volgen en spreken snel af wanneer jullie weer in Nederland zijn. Voorlopig missen jullie niks. Ze zijn alleen maar jaaroverzichten aan het uitzenden met het grootste nieuws (verloren WK-finale) grootste sportmomenten (verloren WK-finale) en BNN'ers (over de verloren WK-finale)............... Rotzakken!!

• 01 Januari 2011 - 19:21

Lucy Brouwer:

Hallo Jasper en Roos,

De allerbeste wensen voor 2011 toegewenst en dat jullie in ieder geval de komende twee maanden nog een hele fijne tijd samen hebben.

liefs tante Lucy en ome Jan